Напрямки досліджень АПН України - Освітні технології - Бібліотека - .:СПІЛКА ПРОЄВРОПЕЙСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ:. - RES PUBLICA



Бібліотека
Меню сайту

Категорії Бібліотеки
Законодавство України [4]
НАТО [0]
Європейські інституції [13]
Рада Європи [0]
Державне управління [0]
Психологія [1]
Соціологія [0]
Філософія [0]
Історія [0]
Етика і естетика [0]
Культурологія [0]
Патріотична літ-ра [0]
Аналітика [0]
Політологія [2]
НУО [3]
Освітні технології [6]
Різне [0]
Документація Спілки [0]

Форма входу
Логін:
Пароль:

Пошук

Друзі сайту

Поговоримо!

Наше опитування
Чи повинна Україна бути частиною ЄС?
Усього відповідей: 29



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вітаю Вас, Гість · RSS 20.10.2008, 06:56

 

Напрямки досліджень АПН України
[ Завантажити (34.2Kb) ] 26.04.2008, 11:02
В С Т У П
Національною доктриною розвитку освіти в Україні окреслено стратегічні завдання випереджувальної інноваційної розбудови національної системи освіти і науки як основи розвитку особистості, суспільства, нації і держави.
Перехід від “підтримуючої” до інноваційної освіти має спиратися на результати фундаментальних досліджень, які повинні бути достатньо прогностичні і системні. Всебічний науковий супровід і широкомасштабна дослідницька робота в галузі педагогічної і психологічної наук мають забезпечити комплексне вивчення процесів виховання і розвитку людини в усій різноманітності її навчальної і професійної діяльності.
Нагальною є потреба здійснення вагомих досліджень з методології, філософії освіти. В нашій країні проблеми філософії освіти досліджуються недостатньо. Треба розвивати цей напрям наукового знання, адже саме філософія освіти обґрунтовує цілі, ідеали освіти. визначає її зміст, на якому будується тип культури суспільства, формується нова українська політична нація.
Актуальними є дослідження теоретико-методологічних проблем виховання, змісту і динаміки цілісного виховного процесу, взаємодії особи, сім’ї, суспільства, навчального закладу. Особливо важливими на сучасному етапі розвитку суспільства є комплексні дослідження з особистісно орієнтованого виховання дітей і молоді в різних соціальних умовах, утвердження цінностей гуманістичної педагогіки, гармонійного формування розумових, моральних і фізичних якостей особистості.
Центрованість на проблемах розвитку особистості зумовлює потребу розробки теоретичних і прикладних аспектів нормативної діагностики і корекції когнитивного і особистісного розвитку, дослідження психологічних основ і методів роботи як з обдарованими дітьми, так і з особами з особливими потребами.
Актуалізується проблема обґрунтування змісту загальної середньої освіти, розробки дидактичного і методичного забезпечення його реалізації у 12-річній школі. Невідкладним є оновлення методології загальної і предметних дидактик на засадах нової філософії освіти, розкриття сутності і структури дидактичного процесу, технологій навчання, дидактичних інновацій в контексті нових завдань шкільної освіти та оцінювання її ефективності.
На особливу увагу заслуговує опрацювання сучасних технологій навчальної і педагогічної діяльності, які базуються на використанні найновіших досягнень психологічної науки, вікової фізіології, соціології та інших наук про людину, нових інформаційних технологій, враховують різноманітності індивідуальних відмінностей і здібностей дітей, підлітків, молоді й дорослих. Це дозволить здійснити перехід до особистісно зорієнтованої освіти на основі пошуку оптимальних індивідуальних шляхів задоволення освітніх потреб і якнайповнішого розкриття можливостей особистості, мотивації її неперервної освіти.
Пріоритетом наукових досліджень є розробка інформаційних і комунікаційних технологій, визначення їх ролі в розвитку єдиного освітнього простору країни. Важливою складовою цього напряму є дослідження із формування навчального середовища: розробка нового покоління засобів навчання для різних типів навчальних закладів, створення програмного продукту для комп’ютерно орієнтованих систем і технологій, підручників і навчальних матеріалів на електронних носіях.
До першочергових проблем належить наукове обґрунтування й конкретизація поняття “якість освіти”, опрацювання принципів і методик вимірювання навчальних досягнень учнів і студентів, порівняльної оцінки рівня освіти в українській і зарубіжній школах. Має бути опрацьована також чітка система об’єктивних критеріїв оцінки ефективності і якості роботи навчальних закладів різних типів та форм власності.
В освіті утверджується відкритість і демократичність управління. Цей процес має супроводжуватися науково-методичними, аналітико-прогностичними, моніторинговими дослідженнями стосовно всіх рівнів управлінської діяльності.
Мало дослідженими є проблеми економіки освіти. Необхідно створити науковий фундамент для здійснення радикальних змін у фінансуванні освіти, забезпечення фінансово-економічної діяльності закладів освіти в умовах ринку, створення сучасної системи нормування і оплати праці в освіті.
Для інтенсивного розвитку педагогіки і психології потрібні комплексні фундаментальні дослідження, забезпечення їх надійної інформаційної підтримки і координації, розгортання масштабних пошукових і прогностичних досліджень, зацікавленість держави у впровадженні досягнень цих наук у суспільну практику.
Необхідно дбати про включення педагогічного знання в загальну систему людинознавства; розвивати прогресивні традиції педагогічної антропології; створювати сучасні наукові теорії і методики розвитку і виховання особистості. Цілісній системі освіти має відповідати цілісна педагогічна наука, яка б охоплювала всі ланки державної і громадської освіти та самоосвіти, сприяла розвитку неперервної освіти.
Категорія: Освітні технології | Додав: george
Переглядів: 79 | Загрузок: 19 | Рейтинг: 0.0 / 0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]